Megfejthetetlen, miért foglal el az emberi elmében ilyen kiemelt szerepet a felülkerekedés ősi ösztöne, a háború, az öldöklés, az ellenfél mindenáron való elpusztítása. Miként uralja a kollektív tudatunkat mindennél erősebben a vágy, hogy erőszakkal gázoljunk át mindenen és mindenkin, a vágy a világ ura cím elnyerésére. Mindeközben szinte kivétel nélkül minden megkérdezett ember egyetlen célja a földön eltöltött ÉLET nevezetű időtöltés kapcsán a boldogság elérése. De hogy lehet, hogy boldogsággal tölt el bennünket a háború? A játékkészítőknek tuti receptjük lehet erre!
Gyáróriások – Wargaming az online játékkirály
Ha a családban a gyermekáldás öröme egy fiúval ajándékozza meg a szülőket, szinte bizonyosak lehetnek, hogy lesz olyan rokon, aki előbb vagy utóbb egy játékfegyvert, tankot, harckocsit hoz az ünnepelt kiskölök szülinapjára, vagy a karácsonyfa alá. Kikerülhetetlenek a harci kellékek, mintha a gyerekszoba kötelező hozzátartozó eszközei lennének. Már egészen kis kortól a legjobb játékok között a katonásdi megjelenik az óvodában is, majd kissé átalakulva megmarad a szenvedély konzolgépeken és az interneten online formában, élethű minőségben tálalva. Hatalmas fejlesztőcsapatok dolgoznak azon, hogy minél professzionálisabb élményt nyújtson az ellenség kivégzése, legyilkolása, minden részletre kiterjedően a legprofibb látványvilág fogadjon minket, ha már virtuális gyilkosságra adtuk a fejünket. Miközben összeesik áldozatunk, megcsodálhassuk a lemenő félben lévő napfény eredetivel közel azonos hatását az élettelen testen, hogy egyre kevésbé legyen az az érzésünk, hogy ez csak egy játék, semmi köze a valósághoz.
A NatGeo Gyáróriások sorozatának ezen részében a fehéroroszországi Minszkbe látogatunk, ahol a Wargaming főhadiszállásán megmutatják nekünk, hogyan is tettek szert 200 milliós bevételre a 2012-évben.
Bizony nem mással, mint a háború népszerűsítésével! Ha valahol, hát itt még hangsúlyozottabban a jelszó: A háború jó üzlet!
Igaz, hogy csak a virtuális világban adnak boldog-boldogtalan kezébe harci gépjárműveket, de az üzenet, az elültetett gondolatok nem a csodálatosan kimunkált mezei virágok gyűjtögetésére, és abból gyógyító főzet készítésére szolgálnak, hanem pusztításra és a megsemmisítésre irányulnak. És a Wargaming stáb statisztikái szerint mintegy 60 millió ember rohan haza iskolából, munkahelyről, és rogy le a monitor elé nap mint nap, hogy ennek az elültetett kényszernek engedelmeskedve támadjon, meneküljön órákon át győzködve közben az agyát, hogy akkor is én, és csakis én vagyok a legjobb!
A World of Tanks nevezetű játék ráadásul teljesen ingyenes, amivel további gátakat rombol le a cég, hogy még véletlenül se legyen ok hezitálni a harcokban való részvétel kapcsán. És a játék olyan népszerű, hogy a világ sok milliós amatőr résztvevői mellett, profi sok millió dollár díjazású nemzetközi bajnokságon szponzorált csapatok mérik össze a tudásukat.
A virtuális világot 1600 fejlesztő csiszolja csinosítja folyamatosan, annak érdekében, hogy ne lankadjon a felhasználók figyelme, és további újakat szippantson magába a csatározás öröme. Aprólékos kidolgozottságú tankok várják az érdeklődőket, melyeknek a hangja is eredeti, működőképes, II. világháborús gépek valódi felbődülő motorjai, és nyikorgó lánctalpainak a rögzített felvételei alapján növelik a játék élményét.
Elképesztő, és egyben elszomorító a mai elképzelésünk a játékról, ami egyre kevésbé szól valamiféle mozgással egybeköthető tevékenységgel. Továbbá az az érzése támad az embernek, minhogyha valamiféle virtuális katonai kiképzésen vennénk részt, vagy mintha felkészítenének minket egy háborús helyzetre, ami egyáltalán nem lesz újdonság, hiszen mindenki ezt játszotta a gépen. Csak elmenekülni nem tud majd, mert az izmok mozgatására ezúttal nem lesz elegendő, ha megnyomom az előre nyilat vagy arrébb tolom az egeret!
Gyáróriások – Wargaming, az online játékkirály
bemutató november 24-én vasárnap 21:00 órakor a NatGeo műsorán
STB tollából